thatdaywillcome.blogg.se

-

Kategori: Allmänt

Morgonen har varit jobbig, klarade inte av att ta mig till jobbet så de var bara att gå o lägga sig igen..
Nu har typ hela dagen gått och nu har man ännu mer ångest.
Jag har inte mått så bra den senaste tiden, försöker verkligen att inte tänka för mycke men de mörka tankarna smyger sig runt.
Jag orkar bara inte mer..
Jag känner bara att allting är piss just nu..
Jag är en dålig vän, jag är en dålig flickvän, jag är en dålig människa.
Jag förtjänar inget av det jag har idag och borde egentligen bara leva ensam på en jävla ö utan människor.
 
Det är alltid detta pendlandet mellan att va så jävla lycklig till att va helt jävla olycklig.
Ingen annan kan få någon annan att va lycklig, du kan inte vara lycklig på grund av någon annan.
Den enda som kan göra dig lycklig är du själv. 
För när jag är lycklig i mig själv så är det liksom äkta. 
Men man blandar lätt ihop de där med lycka och att man mår bra. 
Min bästavän får mig att må bra, så jävla bra men det räcker liksom inte.
Lika så min pojkvän får mig att må bra men det räcker liksom inte heller.
Det är inte någons uppgift att få någon att må bra, min bästavän, pojkvän, mina föräldrar.. ja you name it, de ska inte vara anledningen till din lycka. 
För när jag är lycklig i mig själv då är allt oslagbart, då är du som starkast. 
Du kan både få lyckan och sprida den. 
Men när du inte är lycklig i dig själv kan du inte sprida lyckan vidare, du behöver varje solstråle själv för att fungera.
Och de gör dig bara.. så jävla otillräcklig.
Det är mitt ansvar, min resa att finna den där lyckan.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: