thatdaywillcome.blogg.se

-

Kategori: Allmänt

Ja då har man äntligen semester.
Eller ah den skulle ha börjat i fredags men blev tvungen att jobba i helgen då ah som vanligt sjuk personal.
Ja irritationen där asså, visst jag har inga problem att jobba extra när folk är sjuka. Men jag blir irriterad när det av typ 12 personer så ar det altid bara samma 2 personer som alltid jobbar extra så fort nån är sjuk. 
Som i helgen visst jag hade gärna sagt nej då jag hade typ 1000 saker som jag skulle hinna med men eftersom jag vet att ingen annan skulle hoppa in så var det ju bara att försöka lösa det så bra som möjligt.
Att jag tvingas gå upp tidigt och stressa när jag egentligen ska vara ledig, åka fram och tillbaka till jobbet för att hinna vara på alla ställen samtidigt. Att komma ut till jobbet halv 12 på natten för att sova mina 5 timmar innan man ska upp och jobba igen.
Ja man blir trött, så sliten och speciellt så irriterad. Det ska inte behöva vara såhär, tycker fan att alla ska kunna hjälpas åt. Visst fine vet att alla har ett liv utanför jobbet och jag förstår att man kasnke inte alltid kan jobba om man har något speciellt inplanerat på dagen MEN när folk bara säger nej för att de inte orkar för att de har jobbat några dagar. WTF" Jag jobbar fan alltid, jag har haft flera tillfällen då jag jobbat 8-9 dagar i rad och på kvällarna haft fullt ös med att hinna hem till stallet och tillbaka på jobbet. Jag klagar inte, man får bara bita ihop och längta tills man får sin lediga dag. 
Jag blir så irriterad på hur folks arbetsmoral ser ut ibland.
Ja det är ju inte så att jag älskar att behöva stressa runt överallt för att hinna med. Eller att jag behöver ställa in grejer som jag lovat att jag ska göra för att jag behövs på jobbet. 
Nej får hoppas att det blir ändring på det iallafall för jag kommer inte orka mycket länge till så som det varit de senaste månaderna.
Och nej jag befinner mig som sagt inte på en bra palts just nu vilket göra hela livet lite jobbigare.
Jag väntar bara tills jag ska ta mig ur denna svacka. Men den har hållit i så länge just nu så jag vet inte när det ska vara över.. om den nu nånsin kommer bli de.
 
Men får vara glad att jag har en vecka utan semester, men ah fortfarande jobbigt då jag vet att de är kaos ute på jobbet. 
Lite sol idag iallafall, det är ju positivt. Jag och Bo ska väl gå ut och njuta om en stund. 
Lina kommer hit senare idag också så får hoppas att man mår bättre då. Det brukar ju hjälpa iallfall.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: