thatdaywillcome.blogg.se

-

Kategori: Allmänt

Det kan vara svårt för andra att förstå.
De kan aldrig förstå hur det egentligen är.
De skulle aldrig kunna förstå känslorna man haft efter alla dessa år.
Efter allt man fått gå igenom.
Ingen kan förstå hur det är att vara jag.
Och jag kan aldrig förstå hur det är att vara du.
Det finns ingen som jag och det finns ingen som dig.
Det finns ingen som har det lika tufft som jag har det, och ingen som har det lika jobbigt som dig.
Vi alla har olika verkligheter och liv.
Man kan inte jämföra sig med andra, för ingen är den andra lik.
 
Det är något jag har fått kämpa med under alla mina år.
Att inte jämföra mig med andra.
Alltid har det funnits något som känts fel.
Men jag har under senare år fått lära mig att jag inte kommer komma någonstans sålänge jag jämför mig med andra.
Hur skulle jag kunna göra det? 
Jag kan inte vara bättre än ditt bästa och du kan inte vara bättre än mitt bästa.
Grejen är den att du ska överträffa dig själv.. säger man överträffa? Ahja kommer inte på ordet menmen om ni fattar vad jag menar.. eller inte så spelar det ingen roll.
Du ska vara DITT bästa jag, inte bättre än någon annan.
Du måste acceptera det du har och veta att det är tillräckligt. Sålänge du vet att du gjort ditt bästa så räcker det.
Lev i nuet och gör ditt bästa. 
Gör de som gör dig glad, strunta i vad andra tycker och tänker.
Tänk på dig själv.
Du är de viktigaste i ditt liv.
 
Det bästa med att leva i nuet är att om du inte blev nöjd med de du åstakom idag har du alltid en ny chans imorgon.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: