thatdaywillcome.blogg.se

-

Kategori: Allmänt

Jaa då ska man snart börja jobba igen, egentligen skulle jag ju slutat kl 12 idag men då det är personal som saknas.. så blir det jobb till kvällen.
Nåja det blir nog bra men man är ju jävligt trött, har ju inte fått sova så mycket under helgen då lille vovven varit dålig i magen så har blivit väckt 2-3 gånger om nätterna..
Igår blev jag faktiskt lite irriterad, ja det kan hända att jag blir det ganska ofta på kunder som behandlar sina hundar fel och oftast så är det inte min sak att lägga mig i men igår kunde jag faktiskt inte bara ignorera. 
Det är så vanligt att man ser ägare med sina hundar stå o slita o dra i sina hundar, ryter till dem och blir hårdhänta. Sånt tål jag inte. Visst ibland kan det behövas en hårdare tillsägning men i de flesta fallen som jag ser är det helt onödigt.
Alla hundar är som sagt olika och om du verkligen jobbar tillsammans med din hund, försöker lära dig vad som är bäst för den och vad som fungerar och inte, blir relationen mycket bättre. 
Men då måste du ta dig tiden till det ordentligt. 
Folk tycker ibland att sina hundar ska kunna de självklaraste grejerna och ibland ser man hur de får problem och ägarna blir frusterad för att hunden inte lyssnar eller förstår och tar då i hårdare. 
Då blir ju oftast min fråga, har du verkligen tränat din hund med de där? 
Som igår fick jag svaret nej och då förstår jag verkligen inte hur ägaren tror att hunden ska veta vad han vill att den ska göra. 
Det gäller först att lära din hund vad den ska göra och sen gäller det att träna det regelbundet för att påminna hur det är. 
Ah jag tror inte jag behöver säga så mycke mer än att han var lite bakom flötet när det gäller sin hund. 
Men efter att vi pratat en stund så verkade som iallafall att han förstog vart jag ville komma. 
Han har en jättefin hund, några brister som de flesta har men när den väl förstår vad man vill så är de en riktigt arbetsmaskin. Vi ska iallafall försöka boka in några träningstillfällen. 
Han kunde iallafall erkänna att han ibland inte vet vad eller hur han ska göra, det är oftast folk inte kan erkänna att dom inte kan eller vet. 
Så det ska blir roligt, får se när de blir. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: