thatdaywillcome.blogg.se

-

Kategori: Allmänt

Skönt att denna jobbvecka är över, nu är lovet slut och äntligen kommer vi få normalt antal hundar på jobbet.
Denna vecka har varit alldeles för mycket och denna helg kommer bara bli lugn o ro hoppas jag. 
Ska väl packa ihop lite snart, duscha o fixa mig sen blire att åka till hotell och bara ta de lugnt o mysa.
Igår hade jag två trimkunder men det gick bra, blev nöjd med hundarna och det blev så som ägarna ville ha. Nu har jag en stor jävla blåsa på tummen efter alla timmar med saxen.
I veckan fick vi in en komodor tik på 1.5 år... Första gången man träffar den rasen, något speciell men ägarna var ju rent sagt dumma i huvet och hanterade henne på helt fel sätt.. Inte konstigt att hunden beter sig som den gör. Men hon blev bättre efter dessa dagarna iallafall men det blev mest jag som hanterade henne då hon inte var speciellt trevlig till personalen i början.. 
Ska försöka bli klar med materialet inför tisdag också, försöker komma på de sista övningarna. Skönt att de bara är en gång kvar efter denna.. Men valpkursen är jag lite ledsen över att de är sista gången nästa helg..
Sen måste jag höra av mig till en dagiskund från ett av våra ställen i danderyd som tydligen ville ha hjälp med hunden. Får se när man kan hinna boka in det.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: