thatdaywillcome.blogg.se

-

Kategori: Allmänt

Igår var en lång dag och ganska jobbig mentalt.
Ägaren vars hund avled i fredags kom för att hämta hem sin andra hund och det blev som alltid väldigt känslosamt. 
Det underlättar lite att jag har den relationen som jag har till de flesta av mina kunder men det är alltid jobbigt när sånt här händer.
Det började i väldigt mycket tårar.. vilket jag inte trodde att jag hade några kvar av.
Men sen ändå kunna kolla tillbaka och tänka på de bra minnena vi fått ha med Emil här hos oss och att han som ägare i en tid som denna ändå kämpar för att få fram hur nöjd han är med allt vårt jobb vi har gjort även nu när han blev dålig. 
Det hjälper mig i svåra tider som jag har nu, när ägarna alltid berättar hur nöjda de är över att se sina hundar när de alltid är så glada av att få komma hit och lika glada när de får åka hem. 
Eller som denna ägare då som tyckte att det visar ganska mycket av oss när vi blir lika rörda och tårögda av denna händelse som ägarna. Och för mig är det självklart. Jag arbetar med dessa hundar som om de vore mina egna och även fast de inte är det så är det väldigt svårt när de tyvärr kommer till den tid då de måste vandra vidare.
 
Nä nu orkar jag inte mer, tårarna kommer fram igen.
Men idag slutar jag 3, då är det bara ner till stallet och sen ska jag åka till landet några dagar. Måste som sagt komma bort lite och förhoppningsvis känns de lite bättre när jag kommer hem. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: