thatdaywillcome.blogg.se

-

Kategori: Allmänt

Nä den här morgonen har varit så otroligt jobbigt.
Fick börja morgonen inne på akuten, det är så otroligt jobbigt när de är så gamla och deras hjärtan inte orkar mer.
Det är så jobbigt att se dom gå från sina friska glada liv till att inte kunna röra sig. 
Det är så jobbigt att vara med när de tar sina sista andetag.
Men även fast det gör så otroligt ont i mig och att jag gärna skulle vilja slippa se det så kan jag aldrig lämna dom. 
Jag vill inte att de ska ligga där, ensamma vid en människa som de inte känner. 
Om ägarna inte kan närvara vill jag iallfall vara där för hunden, in till det sista andetaget.
Nej det är så otroligt jobbigt.
Det kommer aldrig bli lättare, även fast de inte är mina hundar så är det alltid så svårt. 
De flesta av hundarna har jag känt i 3år och jag tar alltid in de som mina egna. Ser till att de mår bra och har det så roligt som möjligt när de är här. 
Man får en speciellt band med dom. 
Jag hoppas verkligen att det är flera år kvar innan jag behöver gå igenom samma känslor med Balto, då vet jag inte hur jag ska klarar mig. 
Speciellt inte när bara dessa hundar tar så hårt på mig.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: