thatdaywillcome.blogg.se

-

Kategori: Allmänt

Hemma från en dag ute med hundarna, trevligt som vanligt.
Dock är ju inte balto det bästa, varken i beteende eller i kroppen. Han har nu gått utan medicinering i 14 dagar, vi ser en viss stelhet men ingen hälta vilket känns bra. Men ah jag blir fortfarande orolig när han kör sina spurter och sånt, idag vurpade han ju några gånger men han visade inte att han hade ont. Men det är det som är så jobbigt med balto, han vill så gärna vara till lags så han visar aldrig när han har ont.
Annars så är han ju inte mycke för att träna, vi har ju tränat en del men han har aldrig en där gnistan som man vill att hunden ska ha när man tränar. Han vill helst bara springa runt med en pinne eller boll i munnen och bara vara. Och med balto räcker det för mig, jag hade jättegärna tränat honom i en massa saker och det hade fungerat bättre om vi hade börjat när han var yngre. Ja man kan träna äldre hundar jag vet, jag tränar simson på jobbet men han har fortfarande en gnista i det vi tränar det har inte balto.
Nu är han ändå sju år och är nöjd bara för att få vara med och nära, träna kan jag göra med de andra hundarna.
 
Efter det åkte vi hem och bara myste, pratade lite med Rolf och kerstin och nu ligger jag i sängen.
Har ju fortfarande ont i ryggen men idag värker det i resten av kroppen också, antagligen efter timmen på gymmet igår.
Nä ska snart åka ner till stallet tror jag, får hoppas att det inte börjar regna sen.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: