thatdaywillcome.blogg.se

-

Kategori: Allmänt

Jag har tänkt mycke idag, det är så mycke som vi inte har någon kontroll över.
Jag satt ute i två timmar, bara kollade på människorna som passerade. Föreställde mig deras liv, man kan aldrig veta hur någons liv ser ut bara genom att titta på dom.
Vi alla är som en omöjlig gåta, det finns så många hemligheter bakom alla dessa dörrar.
 
Vi har ingen kontroll över hur vi kommer dö eller när eller hur det kommer hända.
Det enda vi har kontroll över är hur vi lever våra liv.
Så välj hur du vill leva, gör det du vill göra, känn det du vill känna, se det du vill se.
Är det såhär du vill leva?
Gör du rätt val?
Är det här den människan du vill älska?
Är det här personen du vill vara?
Kan du bli starkare?
Snällare?
Bättre?
 
Kan man någonsin bara vara nöjd med sig själv?
Kommer man någonsin kunna känna den där känslan av att nu är jag den människan jag vill vara?
Den människan jag vet att jag kan vara... men vet inte hur.
Det är lätt att tappa den där tråden.. tråden som alltid drar en åt rätt håll.
Ibland blir det svårt att hålla koll på vad som är verkligt och vad som... inte är det.
Hur kan så mycke hända i en och samma hjärna?
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: