thatdaywillcome.blogg.se

-

Kategori: Allmänt

Ska snart sova, ligger o myser med Eddie.
Dagen har gått snabbt, var nere i stallet vid lunch. Vi red ut på en mysig barbacketur vilket gick väldigt bra, de var hyfsat lugna haha i alla fall om man jämför med sist vi red hah helt galna. Imorgon ska vi rida på morgonen ska bli mys, hoppas att de är lika fint väder som idag.
Idag fick jag ett samtal av focus ägare, vilket var väldigt smärtsamt. Flera veckor har gått men ändå känns det som om de var igår jag låg inne i hans rum, hörde hans lugnande hjärtslag, kände hans mjuka päls under mina händer. Tänker på alla träningspass vi hade i rasthagen, all lek och bus vi hade i skogen då han fick springa lös och känna sig fri. Nejfy saknaden är så stor efter min fina svarta stjärna, han skulle inte ha behövt somna in, om jag hade haft mer pengar så hade jag kunnat flytta hemifrån just då, jag hade kunnat rädda honom och han hade varit så lycklig. Nej nu rinner tårarna, jag vill inte gråta. Jag har gråtit så många nätter, så många dagar, trodde inte att det skulle finnas några kvar.
Men vi pratade i alla fall ett tag och jag är glad att han ringde, han ska komma förbi jobbet på lördag med sin nya hund. Vi båda tyckte att det kommer kännas konstigt, vi delade vår stora kärlek till focus och nu blir det en ny hund.
 
Men det är så det är, livet går vidare och du får välja själv om du vill följa med eller om du vill stanna i det förflutna.
Saknaden är stor och den kommer alltid att finnas där, minnena jag har med honom kommer få mig att le i stunder som är svåra. För även fast vi bara hade 43 dagar tillsammans så lärde han mig så mycke som inte går att förklara.
I mitt hjärta, i mina tankar och i mina drömmar kommer han alltid att finnas. Han kommer alltid att stå där på kullen med den där längtande blicken. En dag kommer jag få se de där underbara ögonen och känna hans päls under mina händer igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: