thatdaywillcome.blogg.se

-

Kategori: Allmänt

Är astrött idag, vet inte varför menmen..
Har städat hela nedervåningen idag då de tydligen ska komma en massa folk dit ikväll, skönt att man ska va på jobbet.
Men ska bara jobba några timmar idag och sen ska jag åka hem igen imorgon. Hela släkten ska träffas och fira moster som fyller år idag. Ska bli trevligt dock är alla från småland och Norge så har bara träffat dom en gång när jag var liten men de kommer nog bli trevligt ändå. 
Nu sitter jag på roslagsbanan, nästan som att man somnar.
 
Igår gick piss, tänker inte ens ta upp skiten.
Åkte direkt till lina efter det, behövde uppmuntras! Och det gjorde hon så bra som alltid haha hade köpt choklad till mig, hon vet vad som får mig på bra humör hah. Var där i några timmar, tog ut enzo, gick o käka och bara va hemma och chilla. Var väldigt skönt att ses, var ju som sagt aslängesen efter som jag hade lilla råttan i 3 veckor.
Efter de åkte jag ner till stallet, såhär såg min häst ut över hela kroppen..
Kuuuuul..
Han njöt iallafall haha knäppa häst.
Vi red ut i albybacken och fyy vilken energi, riktigt härligt var det. Sen red vi in lite på volten, har bara ridit ut nu och han har varit så fin. Men han blir ju en helt annan häst när man kommer in på volten, han stänger av helt och blir världens segpropp.
Men fick fram hans bjudning bra i går och han blev mjuk och fin, kämpade på fint. Fick in honom i en kort piaff också, där blev han riktigt fin. 
I sluten började de regna haha han hatar regn så då gick vi ut och skrittade av. 
På kvällen mådde man bra igen, slängdr bort alla negativa tankar och känslor. Somnade väl runt 10 eller nått. Nää nu fick jag ont i huvet, ska försöka sova lite nu de sista 10 minuterna. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: