thatdaywillcome.blogg.se

-

Kategori: Allmänt

Igår var det ju upp tidigt då jag skulle ner till stallet, jag och Maria red till ridhuset. Och guuud vad längesen det var jag red i ett ridhus haha asså känsla där inne..
Dock på vägen dit hände det ju något spännande, vi red på vanliga vägen och ja som jag alltid gör sitter man ju där och kollar runt omkring sig och bara njuter. Och ja mitt i mitt dagdrömmande ser jag en räv, ja en räv mitt i solen som sitter och stirrar ner på en. Självklart tänker jag ju först att jaa varför börja jag tänka på rävar mitt i allt.. Så var tvungen att fråga om Maria också såg den och jaa de gjorde hon mahaaa jag inbillade mig inte. Det hade varit en sån fin bild om man hade fotat det, det var liksom upp på skogskullen mitt i solen, dens oranga päls mot den vita snön. Och den bara satt där, titta på oss medans vi gick förbi.
Jaja nog om mitt pladder om fina rävar, den var faktiskt otroooligt fin!
Det var iallafall skönt att komma iväg till ridhuset, man kan ju bara skritta ute nu när det är så hårt i marken. Jag och Kiwi har ju jobbat ganska hårt på sistone, samarbetet mellan oss blir bättre och bättre och vi slipper oftast de onödiga diskussionerna som alltid visade sig när vi försökt jobba tidigare. Men igår var han otroligt fin, sammatbetsvillig och gjorde de jag bad honom om utan att säga emot. Maria sa även att det såg äldigt lugnt och harmoniskt ut, då blir man ju glad. Och han höll sig faktiskt glad och framåt hela passet, vilket han sällan brukar göra hah min lilla suris.
Det går inte att förklara kärleken jag har till denna häst, så många år tillsammans och så långt vi har utvecklats. Skulle inte klara mig utan alla de timmar som jag spenderar med honom i veckan.
Nästa vecka blir de mer ridning, får se om man kanske kommer iväg till ridhuset igen.. Ska ha Jalla någon dag nästa vecka också så det ska blir roligt.
Hmm vad gjorde jag mer igår.. Låg mest bara i sängen, sov, tittade på film.. Jaa var ju dödstrött eftersom nååågon ringde och väckte mig mitt i natten fast jag skulle upp tidigt..människor.
Kom ut till jobbet på kvällen, vilket var skönt. Simson och Morris var tillbaka, snacka om att simson fick mongoryck. De tog ju med sig hundarna ner till skåne förra veckan så ja jag och simpan la oss i soffan och bara myste resten av kvällen. Han är fin han.
Guud vilket inlägg det blev, nää nu ska man nog sova blir ju upp tidigt imorrn med.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: