thatdaywillcome.blogg.se

-

Kategori: Allmänt

Jag har alltid fått höra "du kan inte göra mer än att försöka, sålänge du fortsätter att försöka så räcker det".
Men vad gör du när du känner att det inte räcker?
Att vad du än gör spelar ingen roll, det blir aldrig bättre.
Att hur mycket du än försöker och vill så förblir allting likadant. 
Det är som om du fortfarande lever kvar i det förflutna, kommer aldrig framåt.
Kanske har det aldrig med att göra hur mycket man försöker.
Kanske är det så att jag inte är tillräcklig.
Att det är därför allting bara har stannat upp.
 
Tar jag mer än vad jag ger?
Ger jag för mycket?
Tar jag för mycket?
Ger jag för lite?
Eller är jag bara en stor jävla klump av otillräcklighet?
 
Ingen vill leva ett liv med en massa obesvarade frågor.
Men det är så det har känts sen en tid tillbaka. 
Att det bara finns en massa frågor men inga svar.
Vet varken vart svaren kan finnas eller hur.
Vill man verkligen höra svaren?
Ja, jag är så otroligt trött på alla dessa frågetecken.
 
Man blir trött av att tänka hur sitt liv skulle ha sett ut om man valde annorlunda.
Om du hade tagit en annan väg, vågat ta steget ut, bara vågat var du.
Vad hade du varit?
Hade du fortfarande funnits?
Vart hade du stannat upp?
När vet man att man verkligen är färdig, att nu är det stopp?
 
Är det här livet jag vill leva?
Är det verkligen såhär jag vill ha det?
Såhär jag vill känna?
Såhär jag vill tänka?
Är det såhär jag kommer att vara?
Är jag den jag vill vara?
 
Är ditt liv så som du alltid föreställt dig?
Så som du drömde om?
Är du nöjd? Lycklig?
Missnöjd?
Är du den du vill vara?
 
Jag vill inte ha fler frågor.. Jag vill ha svar.
Jag vill finna ett syfte. 
Vad är meningen med mitt liv?
Vad är meningen med ditt?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: