thatdaywillcome.blogg.se

-

Kategori: Allmänt

Denna vecka har öppnat så många dörrar för mig och jag är verkligen glad att jag tog den här chansen.
Visst vissa dagar känns det kanske lite motigt att gå upp kl 5 men det är så värt det. Just att få känna den där känslan av att jag faktiskt gör någon nytta och jag får göra något som jag älskar.
Ibland måste man satsa och ta risker för att kunna komma någonstans. Man kan inte bara sitta och vänta på att något kanske kan hända, eller bara sitta å göra ingenting och beklaga sig över att man inte kan göra nånting.
Jag var mycke så förr, jag satt och beklagade mig själv, kände mig meningslös och såg hur alla andra runt omkring mig hade så mycke i sina liv, så upptagna och rofyllda. Det enda jag gjorde var att bara sitta och rulla tummarna, tänkte " om det är meningen så kommer det en dag att hända". Men man kan fan inte bara sitta och vänta. Om man vill komma någonstans måste man kämpa, kämpa för det man vill uppnå. Och det insåg jag för ett tag sen och man känner hur man växer lite inombords. Jag tar tag i mitt liv, tar alla chanser jag får och kämpar. För jag vill inte hamna där igen.. Sitta där med mig själv och inte göra nånting. Jag skulle inte klara av det för jag älskar att alltid ha saker att göra, just för att slippa mina tankar.
Och just nu är jag så nöjd med mina prestationer och mina val. Flera dörrar har öppnats och jag ser allt med nya ögon.. och kanske även nya känslor.

Kommentarer

  • Pella säger:

    Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Kul att du mår bättre!

    2013-03-09 | 16:29:35

Kommentera inlägget här: